Parisuhdeparhautta. Illalla vuoteessa pidemmän puoliskoni kanssa ennen nukkumaanmenoa:

- Mä oon tajunnu, että eihän se jos sä haluat olla muittenkin kanssa - siis en tietenkään tarkota muitten tyttöjen kanssa vaan ihan muitten ihmisten - niin ei se sitä tarkota, ettetkö sä tykkäis olla minun kanssa, tai niin kun ettet tykkäis minusta. Vai?

- Ei niin. Mutta eikö tytöt muka oo ihmisiä? Kyllä ne minusta ihan ihmisiä on.

- No-- no ei ne nyt oo.

- Entäs jos oon rumien tyttöjen kanssa?

- *ihastunut hihitys* No... Niitten kanssa voit olla - paitsi, eihän kukaan ihminen oo ruma. Mut joittenkin ihan vanhojen tyttöjen kanssa voit olla!

- No kiitos.

- Ja sellasten jotka ei oo kiinnostunu sinun jutuista ja jotka ei ikinä naura sinun jutuille.

- Eli just sellasten kenen seuraa yritän välttää. Reilua. Kiitos nyt tästä.

- Hihii, ei mitään. Ja hyvää yötä.

- Hyvää yötä.


Aamu oli suloinen. Olin nähnyt elävää unta Kauko Röyhkästä, heräsin sateen ropinaan. Ja saan olla kiitollinen, että armaani viitsii lempiä minusta näistä hiuksista huolimatta.